Unity RYO İncelemesi

Unity RYO İncelemesi

Unity rol yapma oyun sistemi incelemesi!

Herkese merhaba. Bu yazıda size yeni çıkan bir oyun sistemi olan Unity’yi tanıtacağım.

Zensara Studios tarafından çıkarılan Unity, zaman zaman karşılaştığımız epik fantazya üzerine serptirilmiş büyü ve teknoloji içeren bir dünyaya ve bu dünyayı tecrübe etmek için oluşturulmuş özgün bir oyun sistemine sahiptir.

Unity Dünyası

43 sayfalık önizleme dökümanı bize dünyanın hikayesi hakkında büyük detaylar vermese de nelerin olup bittiğine dair bazı ipuçları sağlamaktadır. Her şeyin başlangıcında Skyfather ve Ivory Queen vardır ve zamanla diğer canlılar ve ırklar yaratılır. Bir gün büyük bir savaş olur ve Skyfather’ın çocukları (Unity halkı) Ivory Queen’e karşı birlik olur ve onu öldürürler. Skyfather da bunun üzerine çocuklarını lanetler ve birbirinden ayrık duran fiziksel dünyayla enerji dünyasını birbirine bağlar, ardından yıldızlar arasında kaybolur gider. Artık Mad God olmuştur. Ortada inanılacak, peşinden gidilecek tanrısal bir güç kalmayınca bütün Unity halkı umutsuzluğa ve karamsarlığa saplanır. Koruyan, kutsayan bir tanrı figürünün olmaması, beraberinde Fell’in şeytani ordularının yeryüzünü istilaya gelmesi gibi olaylarla sonuçlanır ve kıyamete o kadar yaklaşılır ki; dünya üzerinde yaşayan canlılar artık etik ve erdem gibi hissiyatlar yerine vahşi ve hayatta kalmaya yönelik hissiyatlara kapılırlar. Karanlık gibi çöken Fell orduları bütün uygarlıkları, karşısında diz çöktürmeyi başarır. İşte, oyuncuların hikayesi bu noktada başlıyor.

Ortada kimseye dayanma gücü verebilecek bir umut ışığı yokken, bu umut ışığı olabileceğiniz bir macera önünüzde bekliyor. Unity halkının nihai sonunu getirecek olaylara dur diyebilmek ve onlara güzel günleri geri kazandırabilmek sizin elinizde!

Karakter Yaratımı

Döküman bize karakter yaratımı için takip etmemiz gereken adımları tek tek anlatıyor. Farklı rol yapma oyunları için karakter hazırladıysanız, kesinlikle aşina olabileceğiniz bir sıralaması var:

  • Session Zero: Öncelikle oyun yöneticisi (OY) ile oturup dünya ve karakterlerin yapısı hakkında konuşmak gerekir. Bu sayede hikayeye ve ekibe uygun karakter hazırlayabilirsiniz.
  • Choose Your Race: Karakteriniz için bir ırk seçerek başlıyorsunuz. Önizleme dökümanında bize dört ırk veriliyor: Valla, Furian, Human, Afflicted.
  • Distribute Your Attributes: Karakterinizi oluştururken karakterinizin sınırlarını sayısal olarak ifade eden hesaplamaları yapmanız gerekiyor. Buna video oyunlarından da alışık olduğunuzu varsayıyorum. Seçeceğiniz ırk, bu sayılara artı veya eksi olarak etki ediyor.
  • Choose Your Class: Bir D&D ekolü olarak, karakterinize sınıf seçiyorsunuz. Önizleme dökümanında bize iki sınıf veriliyor: Dreadnaught ve Primalist.
  • Create Your Core Paths: Karakterinizin takip ettiği üç yol seçebilir veya bu yolları kendiniz yaratabilirsiniz. Kural kitabı, oyuncunun kendi yolunu yaratabileceği kuralları desteklemektedir. Seçtiğiniz veya yarattığınız yollar, karakterinizin hikayesini ve masaya taşıdığı -tecrübeye bağlı olan- yeteneklerini ifade eder.
  • Choose Your Class Perks: Sınıfınızın özel yeteneklerinden bir tanesini seçebilirsiniz. Seçeceğiniz bu yetenek, sınıfınızın temel yetenekleriyle ve seçtiğiniz ya da yarattığınız yolların özellikleriyle birleşir.
  • Choose Your Powers: Sınıfınıza ait listeden üç tane 1. Tier gücü seçebilirsiniz. Bunlar, ileri seviyelerde güç artışı yaşayabilirler.
  • Choose Your Equipment: Karakterinizin üzerinde bulunduracağı teçhizatı seçebilirsiniz. Bir ekipman seçmeden önce sınıf kısıtlamalarınızı kontrol edin.

Dövüş Sahnesi

Combat önizlemesine göre adımlar şu şekilde gerçekleşiyor:

  • Combat Sequence: Karakter insiyatifleri ve aynı anda gerçekleştirilecek hamleler belirlenir.
  • Your Turn: Kendi turunda gerçekleştirebileceğin aksiyonları gerçekleştirirsin: Standart, Quick, Movement, Free, Reaction, Maintain, Overdrive ve Ultimate
  • Moving Around the Battle: Savaş alanında dolaşmak, fırsat saldırılarını ve menzilli saldırıları tetikler.
  • Attacking and Defensing: Hedefler seçilir, güçler kullanılır ve düşmana kenetlenilir. Hasar verileceği zaman zırh değeri (Armor Value) ve dirençler göz önünde tutularak hesaplama yapılır.
  • Contesting: Rakiple karşı karşıya kalındığında gerçekleştirilen hamle sonucu Strength, Speed veya Wits üzerinden gerçekleşen münakaşa.
  • Recharging Resources: Sınıftan gelen kaynakların idaresi ve geri kazanımı.
  • Incapatitation and Death: Can puanları bitince gerçekleşen durumlar.
  • Status Effects: Sadece bir hasar almanın ötesinde kazanılan kondüsyonlar: Immobilize, impair, stun ve daha fazlası…

Kişisel Görüşler

Unity Rol Yapma Oyunu ilginç bir hikayeye ve mekaniklere sahip bir oyun gibi görünüyor. Dünyanın genel hikayesi içerisinde birtakım klişeler mevcut. Tanrı(lar) insanlara sırt döner, kötülük bütün topraklara hükmeder, bir avuç maceracı bütün bunları değiştirmeye çalışır… Ya da bu kaos içerisinde kendilerine bir yer bulabilmek için ellerinden geleni yaparlar. Eminim ki masaüstü olarak olmasa bile bu tarz hikayelere çok denk gelmişsinizdir. Şahsen biraz sıkıcı buluyorum. Belki dünyayı iyice okuyup kavradıktan ve birkaç kısa senaryoya göz gezdirdikten sonra daha iyi bir izlenim bırakabilir.

Önizleme dökümanı “ana kitaptan kesintiler” şeklinde hazırlandığı için bazı şeyler yarım yamalak bırakılmış. Bu hiç de hoşuma gitmedi. Mesela, sınıf olarak Dreadnaught ve Primalist verilmiş ama Primalist için Dreadnaught’taki kadar detay yok. Bu yüzden de sınıf özelliklerini kıyaslayarak karakter gelişimi hakkında fikir sahibi olmak oldukça zor. Yine de d20 fantazyasında karşılaştığımız sınıf konseptlerinden biraz değişik bir şeyler sunuyor olduklarını sezmek mümkün. Eğer güzel bir Quick-start dökümanı yayınlarlarsa, farklı sınıfları denemek için birkaç kez oynanabilir.

Oyun mekaniği olarak -hazır karakterden görüldüğü kadarıyla- iki farklı stat bloğu bulunmakta. Biri dövüşler için çalışırken diğeri daha temel ve Might, Agility, Mind ve Presence şeklinde dört ifadeden oluşuyor. Bu ifadeler yüksek sayılara sahip değil, bu da basit bir hesaplama metodu kullandığını gösteren bir etken. Yalnız, döküman yetersiz olduğu için mekanikler ve hesaplamalar konusunda maalesef bir fikir yürütülemiyor. Elimizde sadece internet sitesinde ifade edilen 2d10 hesaplama metodunu kullandıkları ve oyun yönetiminin zarsız olduğu ifadeleri mevcut. Detaylarsa, eğer Core Rulebook almadıysanız, soru işareti.

Peki Core Rulebook bize neler sunuyor?

  • Karakter yaratımı, maceralar ve dövüşlerle ilgili bütün detaylar
  • Dünya üzerine geniş bir anlatım
  • Kültürel içerikleri ve kısa hikayeleriyle birlikte 4 farklı topluluk (faction)
  • 9 sınıf ve ustalaşılabilecek yüzlerce özel güç kombinasyonu
  • Keşfedilecek gizemli ve tehlikeli lokasyonlar
  • Savaşılacak ölümcül düşmanlar
  • Kazanılacak güçlü hazineler
  • Oyun Yöneticisi Rehberi

Teknoloji ve fantazyanın ilginç bir harmanı olan Unity RPG, önizleme dökümanı oldukça yetersiz olsa bile gerek elletmeden gösterdiği kadarıyla, gerekse vaatleriyle ilgi çekmeyi başarıyor. Hızlı Başlangıç dökümanları yayınlamayı düşünürlerse hiç tereddüt etmeden denemenizi tavsiye ederim.

Önizleme dökümanına ulaşabileceğiniz link

Unity RPG’nin sitesine ulaşabileceğiniz link

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.