Irklar

Yozlaşmış ve yıkımın eşiğine gelmiş olan bu dünyada, gelin hep beraber şeytanın kurbanı olmuş ırkları tanıyalım.

Human

İnsan yine -hiç şaşırtıcı olmayan bir şekilde- insan! Genel popülasyon olarak yine ağırlığını koymuş olan insanoğlu hem hikaye hem de mekanik olarak her yöne gitmeye müsait olarak sunulmuş.

Changeling

Periler, kaçırdıkları çocukların göze batmaması için bir yol bulmak zorundaydı. Olayları örtbas etmek için bir büyü geliştirdiler, gerekli malzemeleri topladılar ve büyüyü yaptılar. Ortaya çıkan sonuç güzeldi. Ellerinde, kaçırmak istedikleri çocuğun suretine bürünmüş bir varlık vardı. Çoğu zaman, kaçırma ve yer değiştirme mevzularından bir kaç hafta sonra büyü sona erer ve geriye büyülü malzemelerden bir yığın kalırdı; ancak, istisnai durumlarda klon olarak adlandırabileceğimiz bu varlık yetişkinliğe ulaşabilir ve birey olabilirdi. Genel olarak hikayesi bu şekilde olan changelingler kendi doğalarını keşfedince “steal identity” dediğimiz bir yeteneğe kavuşuyorlar. Bu yetenek sayesinde bir aksiyon harcayarak yakın mesafedeki bir insanımsının (humonoid -human, dwarf vb.) suretine bürünebiliyorlar. “Disease” ve “charmed” etkilerine karşı bağışıklığı (immune) olan bu ırkın; peri temelli olduğu için ise demirden yapılma olan şeylere karşı hassasiyeti (vulnerability) var.
Kitapta verilen tablolar ile veya kendi kafamıza göre geçmişini, şu anki görüntüsünü, amacını belirleyeceğimiz bu ırk hem mekanik hem de rol yapma olarak kesinlikle farklı ve eğlenceli bir içerik sunuyor.

Clockwork

Zanaatkarlar ve mühendisler yıllarca uğraştı, insanımsı bir makine yapabilmek için. Zamanla gelişmeler kaydedildi, yollar kat edildi ancak hep giderilemeyen bir eksik vardı: Ruh! Tabii ki büyücüler bu olaya el atmakta gecikmedi. Yeraltı dünyasından, anılarının yok olmasını ve saf hale gelip tekrar bir bedende hayat bulmayı bekleyen ruhları çektiler. Kimisi saf, kimisi halen daha eski yaşamının anılarıyla dolu olan bu ruhları makinelere bağladılar. Son eksik de tamamlandı ve makineler, yapılış amaçları uğruna harekete geçti.

“Ghost in the Shell” veya “Ghost in the Machine” dememizde hiç bir sakınca görmediğim bu ırk, mekanik olarak çok ilginç bir özellik barındırıyor: “The Key”. Evet, ırkımızın bir anahtarı var, bu anahtar ,  vücudumuzun ulaşamayacağımız bir yerinde bulunuyor  ve bu anahtar döndüğü müddetçe “creature” olarak sayılıyoruz yani çalışıyoruz, çarklarımız dönüyor. Irk açıklamasında verilen çeşitli nedenler ile anahtarımız durursa “object” oluyoruz . (Bilmeyenler için aradaki fark: creature sizsiniz , object ise sizin heykeliniz.)

Böyle durumlarda bir arkadaşın çıkıp, bir aksiyon harcayarak anahtarı çevirmesi ve sizi tekrardan çalıştırması gerekiyor. Kitapta verilen tablolardan veya kafamızdan ırkın; yapılış amacı, görünümü, ruhunun nereden – cehennemden gelmiş bir ruh olabilir – çekildiği, ruhunun saflığı gibi durumları belirleyebilir ve ırkı daha ilginç ve eğlenceli hale getirebiliriz.

Dwarf

Cüce, cüceler, cücelerimiz…

Hayatlarını genelde yeraltı şehirlerinde geçiren bu ırk, dünyayı kemiklerine kadar kazmak ve içinde yatan hazinelere ulaşmak için yaşıyor. Çoğu fantezi dünyasında hemen hemen aynı şekilde resmedilen cüceler bu evrende daha da içlerine kapanık ve diğer ırklara karşı çok çok daha şüpheci olarak verilmiş. Bu şüphe öyle boyutlara gelmiş ki, mekanik olarak “hatred” tablosu eklenmiş. Bu tablodan rastgele veya isteyerek bir ırk seçiyor ve onunla savaşırken yaptığımız ataklara 1 “boon” alıyoruz . (Boon olayını sonraki yazılarımızda açıklayacağız.) Kendi ırkına bile zar zor güvenen cüceler, altına ve zafere giden yolda diğer ırklarla nasıl anlaşır size ve yapacağınız role kalmış. Ancak cüce güzeldir, olmazsa olmazdır.

Goblin

Sürgün edildiler ölümlü dünyaya; artık sadece peri kraliçesinin hatırlayabildiği bir sebepten. Lanetlendiler ölümlü hayatlar ile ve kirlendi bedenleri bu dünyanın pisliği içinde.
Ölümlü dünyaya sürüldükten sonra yavaş yavaş dünyaya adapte oldu goblinler. Evi belledikleri yerler genelde çöpler ve lağımlardı. Kimsenin yapmak istemediği işleri yaparlar, çöplüğe yolu düşen insanlara ufak sürprizler hazırlayarak eğlenirlerdi. Her birinin farklı dış görünüşü ve her birinin farklı huyları olan bu ırk, rol yapma çeşitliliği açısından geniş tutulmuş. Mesela; vücudunun rastgele yerlerinde parmakları olan ve hamam böceği beslemek gibi bir huyu olan bir goblin olabilirsiniz. Yıllarını izbe yerlerde yaşayarak geçiren bu ırk, hayatta kalabilmek için gizlilik ve sessizlik konularında yetenekli hale gelmiş. Mekanik olarak bu konularda yapılan aksiyonlar 1 “boon” ile desteklenmiş. Peri oldukları için demire karşı hassaslar, “charm” ve “disease” durumlarında ise bağışıklık sahibiler. Takımın eğlence kaynağı olabilme potansiyeli en yüksek olan ırk olduğu için benim kişisel olmazsa olmazlarımdandır.

Orc

Köleliğin zincirleri kıran mükemmel askerler…

“İmparatorluk” yıllarca “Jotun” ırkının akınlarına göz yumdu. Tolerasyon bitti. Jotun, İmparatorluğun gücünü hissetti. Savaş alanından göğe yükselen tozlar yere indiğinde, ortalık durulduğunda, Jotun artık köleydi. Damarlarında devlerin kanını taşıyan bu insanlardan faydalanmak isteyen İmparatorluk, bu köleleri kara büyücülere teslim etti. Zamanla bu insanlar özünü unutmuş ve vahşi birer hayvana dönüşmüştü. Bu yeni , vahşi , korkunç ırka Orc adını denildi. Kısa zaman içinde Orclar İmparatorluğun esas askeri kuvveti haline geldiler. Bu askerler sayesinde İmparatorluk, bütün kıtaya hükmetmeye başladı. Yıllar boyu süren kölelik, yozlaşmışlığın simgesi olan İmparatorluk için en ağır darbe olacaktı. Nedendir bilinmez bir Orc isyanı başladı. Orclar zincirlerini kırmaya başladı ve sahiplerini öldürüp, İmparatorluk sınırları içinde korku salmaya başladı. Hatta ve hatta dedikodulara göre şuan İmparatorluk tahtında bir Orc oturuyor. Peki senin bu Orc isyanında yerin neresi olacak?

Hikayesi gayet ilgi çekici olan bu ırk, mekanik olarak pek ekstra bir şey sunmamasına rağmen 1 corruption puanına sahip olarak başlayan tek ırk. (Corruption olayını sonraki yazılarımızda açıklayacağız.) Zincirlerinden kurtulmaya çalışan veya kurtulmuş ve kardeşleri ile İmparatorluğa korku salan bir Orc olmak sizce de güzel olmaz mıydı?

Bu yazımızda sizlere Core Rulebook dahilinde sunulmuş olan ırkları tanıtmaya çalıştık. Kitapta hepsi daha ayrıntılı şekilde anlatılmıştır, özellikle mekanik olarak. Yazımızda geçen ve anlaşılmayan -boon, corruption, İmparatorluk vb.- terimler ve kavramların açıklamaları ilerleyen yazılarımızda gelecek. Sorularınız ve yazı hakkındaki görüşleriniz için discord kanalımıza gelebilir ve Shadow of the Demon Lord alt başlığına yazabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın