Shadow Of The Demon Lord – Giriş

Shadow Of The Demon Lord – Giriş

“Zamanın başlangıcından beri bekleyen ve izleyen bir varlık var. Uzakları izliyor, bir gün yutacağı evreni ve içindeki hayat bulmuş ruhları düşleyerek.”
Shadow of the Demon Lord, yıllarını çeşitli MüRYO (masaüstü rol yapma oyunları) kitaplarının yazımında ve geliştirilmesinde harcamış olan Robert J. Schwalb’ın; “Neden kendi kural kitabımı oluşturmuyorum?” demesiyle meydana çıkmış, sistem ve setting kavramlarının bir arada sunulduğu bir müryo kitabıdır. Kitap, çıkış noktası olarak şeytanın gölgesinde kalan ve son günlerini yaşayan bir fantezi dünyasını konu almış, bu yozlaşmış dünyayı ise bizlere güzel bir şekilde aktarmayı başarabilmiştir. Zaten yazarın önceki eserlerine bakılırsa, bu tarz bir konuya hiç de yabancı olmadığını görürsünüz. Karakterlerimizin bu yozlaşmış ve yok olmanın eşiğine gelmiş dünyaya vereceği tepkiler ise mekanik kısımlar ile çok güzel bir şekilde desteklenmiş.

Hazır mekaniğe girmişken devam edelim: Oyunun mekanik kısmı daha önce hiç bir MüRYO deneyimi olmayan kişiler için bile inanılmaz derecede basit. Sadece 20’lik ve 6’lık zar kullandığımız oyunda karakter dinamikleri ve savaşlar son derece sade tutulmaya çalışılmış ve bu sadelikte bile oyuncuyu özgür kılabilmek için ellerinden geleni yapmışlar. Örneğin, karakterimiz bir ağaca tırmanmak istiyor. Stres yaratan bir durum yok ise hiç bir zar atılmadan tırmanıyor; ancak, stresli ve dikkat dağıtabilecek bir unsur var ise “Challenge Roll” devreye giriyor. Daha sonraki yazılarımızda daha detaylı anlatacağımız bu olayda oyuncu 20’lik zar atıyor ve gelen sonuç 10 sayısının üstündeyse ağaca tırmanabiliyor. İşte bu kadar basit ve oyuncular için bazı şeyleri yapmak rahat. Peki bu rahatlığın karşılığını nasıl almış? Bir sonraki yazımızda buna ve daha fazlasına değineceğiz!

Beklemede kalın…

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.