Ravnica Allegiance Mekanikleri

Yeni Magic: the Gathering mekanikleri hakkında…

Herkese merhaba!

Yeni Magic: the Gathering seti Ravnica Allegiance, kısa süre sonra yayınlanmış olacak. Hobi dükkanlarının tezgahlarıyla birlikte aynı zamanda Magic: the Gathering Arena’da da çıkışı gerçekleşecek.

Ravnica bloğunun ilk seti olan Guilds of Ravnica, bize House Dimir ile Surveil, Izzet League ile Jump-start, Golgari Swarm ile Undergrowth, Boros Legion ile Mentor ve Selesnya Conclave ile Convoke mekaniklerini getirmişti. Yeni set ise Ravnica’nın diğer loncalarıyla birlikte yeni mekanikler getiriyor.

Cult of Rakdos ve Spectacle

Cult of Rakdos, siyah ve kırmızı renkli kartların loncasıdır. Genellikle minotaur veya demon tarzı yaratıkları barındırır. Öldürmesi kolay ama durdurması zor öncü yaratıkları vardır. Rixalan bloğunda pirate yaratıkları ve Angrath, The Flame-chained gibi bir planeswalker söz konusuydu ve Ravnica Allegiance çıkana kadarki setlerde de hiçbir Rakdos kartı piyasaya çıkmamıştı. Şimdiyse yepyeni, hatta Rakdos, the Showstopper">Rakdos, the Showstopper gibi avatar tadında bir kartla geri geliyor. Şahsen MonoB Demon destesi yapmayı severim, ancak bu yeni setle birlikte BR destesi kurmayı düşünmem gerekecek gibi duruyor.

Spectacle: “Eğer rakibiniz bu tur can kaybettiyse, bu kartı oynamak için kendi ücreti yerine Spectacle ücretini ödeyebilirsiniz.”

Spectacle kartları, o turda düşmanın canı herhangi bir sebepten ötürü azaldıysa belirtilen mana costu ödenerek sahaya inebilir. Her spectacle özellikli kartın, cost ödendiği takdirde çalışan özel bir efekti vardır. Cost düşükse de, kartı ucuza oynamayı sağlar. Örneğin; Rafter Demon‘daki spectacle özelliği fazladan 1 mana istiyor ve spectacle ile castlenirse tüm rakiplere birer kart discard ettiriyor, Spawn of Mayhem‘e baktığımızdaysa oyuna inmek için 4 mana yerine 3 mana ödemeyi sağlıyor.

Orzhov Syndicate ve Afterlife

Orzhov Syndicate, genellikle knight, soldier, priest, vampire, spirit gibi yaratıklardan oluşur. Lifelink ve token özellikleri genellikle can sıkıcıdır. Rixalan bloğundan beridir Orzhov destekli kart çıkmamıştı, ancak bu sette çılgınlar gibi gelecek loncalardan biri oldu. Açıkçası Orzhov için bir planeswalker gelmesini bekliyordum, ama bu Kaya, Orzhov Usurper değildi.

Afterlife X: “Bu yaratık öldüğü zaman, X kadar 1/1 beyaz ve siyah flying’li spirit token çağırır.”

Evet bu özellik, gördüğünüz üzere, her yaratık için farklı miktarda olabilecek şekilde, öldüğünde 1/1 WB spirit çağırıyor ve çağırdığı spiritler de uçuyor. Eğer kısa bir süre dahi bu oyunu oynadıysanız, uçan token ne kadar avantajlıdır bilirsiniz. Ministrant of Obligation 2 tane çıkarıyor ve 2’den fazla token çıkaran kart yayınlanmadı. Dikkat edilmesi gereken nokta; yaratığınız exile edilirse token falan gelmez.

Simic Combine ve Adapt

Simic Combine, tribal destelerin en can sıkıcı versiyonlarından birini barındırmaktadır. Biz onu özellikle low-tier maçlarda Merfolk Tribal olarak görüyoruz. Simic her ne kadar diğerleri gibi lonca destekli kartlar edinememiş olsa da, güncel metanın alt basamaklarında yerini bir şekilde edinerek hiç beklemediğimiz zamanlarda canımızı sıkmak için elinden geleni yaptı. Şimdiyse lonca destekli kartlarla güçleniyor. Açıkçası Simic için daha fazla Merfolk kartı bekliyordum, ancak işin içine elfler de karıştı bu sefer. Prime Speaker Vannifar ve Zegana, Utopian Speaker tribal anlamda biraz kafamı karıştırdı, ancak Prime Speaker büyük ihtimalle stratejik olarak değerli olan bir Merfolk kartını çağırmak için kullanılabilir gibi duruyor. Öte yandan, UG kartı olduğu için Sultai destelerinde de büyük yaratıklar için “caller” görevi görebilir. Ayrıca türü çok alakasız da olsa, Hydroid Krasis de tam bir late game kartıdır.

Adapt A: XUG: “Eğer bu yaratığın üzerinde hiç +1/+1 counter yoksa, A kadar +1/+1 counter alır.”

Adapt özelliği, oyun değiştirebilecek bir mekanik, çünkü güçsüz kartları pahalı bile olsa şişirebiliyor. Görünüşe göre yeni Merfolk desteleri biraz daha yüksek tierlerde kendini gösterecek.

Gruul Clans ve Riot

Gruul desteleri her zaman çok geç açılır, bu sebeple de yeşilin ramp özelliğinden faydalanarak hızlı mana üretimi sağlamaya çalışılır. Tabi buradan anlayacağınız gibi, genellikle Elf, Beast, Dinosaur gibi yaratıkları barındırır. Henüz bütün kartlar açıklanmamış olsa da, Zhur-Taa Goblin gibi kartlar oldukça tehlikeli olabilir. Gruul’da en çok can sıkacak şeyin Enchantment’lar olacağını düşünüyorum. Eğer Rhythm of the Wild‘a bakacak olursanız, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Domri, Chaos Bringer gibi bir planeswalker beklemiyordum. Metada yerini alır mı almaz mı, bilemiyorum. Yine de dikkatli olmakta fayda var.

Riot: “Bu yaratık sahaya indiğinde, yapılan seçime göre +1/+1 counter veya haste alır.”

Riot tehlikeli bir özellik, çünkü +1 counter ile kartın kendi değerini arttırıyor ya da indiği gibi saldırmasını sağlıyor. Skarrgan Dragon ve Ravager Wurm bu loncanın ağır toplarından ve görünüşe göre Gruul’un hasar çıkışı, yaratık bazında, pek yüksek olacak.

Azorius Senate ve Addendum

Geldik zurnanın GOFRET! dediği yere… Mevcut metada herkesin en az 3 Teferi, Hero of Dominaria oynadığı bir gerçeklikte yaşıyoruz. Şimdi o gerçekliğe Dovin, Grand Arbiter diye yeni bir planeswalker daha eklendi. +1 ile loyalty rampleyip hızlı hızlı ulti yaparak deste aramacalar direkt gözümün önüne geliyor. Biraz oyun tecrübeniz varsa zaten Azorius’un counterspell ve deste kontrolü kaynadığını biliyorsunuzdur. Bize oyun oynattırmayacaklar veya oyun iyice sıkıcı bir hale bürünecek…

Addendum: Eğer bu yeteneğe sahip olan kart main phase’de kullanılırsa, kartın özelliği çalışır.

Addendum, her kart için farklı bir özellik barındırmakta ve anlayacağınız üzere, instant kartları için geçerli olan bir özellik. Bir yandan instantları oyuncunun kendi turunda kullandırtırken diğer yandan da bu şekildeki kullanımı ödüllendiriyor. İşimiz gittikçe zorlaşıyor kısacası.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.