Mage of the Storm – Giriş

Herkese merhaba!

Betası çıktığından beridir Heroes of the Storm oynamakta olan biri olarak Mage of the Storm dizisinde gözlemlerimi ve deneyimlerimi paylaşarak oyunun yapısına biraz teorik açıdan yaklaşmayı düşünüyorum.

NEDEN HOTS?

Türlü türlü MOBA oyunlar insanlar tarafından sevilerek oynanıyor. Açıkçası bütün MOBA oyunları denemedim, ama birçoğuna göz attım ve hiçbirinde HotS’un verdiği tadı bulamadım.

Artıları

  • Takımca oynanan bir oyun. MOBA her ne kadar takım oyunu olsa da DotA furyasından dolayı türe ait oyunların büyük bir çoğunluğunda bireysel gelişim durumu var ve yüksek bir rank edinemediğiniz zaman her oyunda türlü türlü kavgalara sebebiyet veren bir durum bu.
  • Gold ve Item derdi yok, sadece doğru talent dizilimi var. Doğru talent dizilimi ise “tek bir doğru” değil, birbiriyle uyumlu olduğu sürece farklı buildler çıkmak mümkün.
  • Haritalar fazla büyük değil. DotA oynadığım zamanları hatırlıyorum da, lane’ime gitmem en azından 1 – 1,5 dakika alıyordu. Combat olacak durumlarda teleporting scroll almak gerekirdi. Oysa HotS’ta hearthstone basarak 10 saniyede base’e geçip, o kadar hızlı olmasa bile çabucak lane’inize dönebiliyorsunuz.
  • Oyuncuların levelları arasındaki fark yalnızca tecrübeyi ifade ediyor ve bunun herolara yansıması da yalnızca kozmetik. Yani bazı oyunlardaki rünler, başlangıç skill’leri, rol için özellik boostlayan şeyler yok.
  • Maç esnasında EXP’ler ortak olarak kazanılıyor ve heroların değil, takımın levelı oluyor. Bu sebeple oyuncular ekip işi yapmak zorunda kalıyor.
  • AFK modu çok mantıklı. Oyuncu bir süre inaktif durunca oyundan düşüyor. Oyundan düşen oyuncunun yerine ise bot geliyor. İşin güzel kısmı, botlar bazen mantıklı işler yapıp bir şekilde takıma fayda sağlayabiliyorlar.
  • Herolar ve rolleri oldukça kullanışlı. Support bir karakterle damager veya lane pusher olabiliyorsunuz. Warrior bir karakter illa tank olmak zorunda değil, bruiser olarak rakibe zorlu anlar yaşatabiliyor. Assassin olunca defansif oynamanız gerektiğinde bir specialiste dönüşebiliyorsunuz. Aynı şekilde, bir specialist de herolara odaklanarak sağlam bir assassin olabiliyor veya takım arkadaşına shield vererek hasar almasını engelleyip, üstüne de yediği hasar üzerinden heal verebiliyor.
  • Maçlar oldukça kısa ve hızlı. Her haritanın temel görevleri var. Aslında oyun çok basit. Önce lanelere ayrılıp EXP topluyorsunuz, sonra takımca gidip görevi yapıyorsunuz, görevden kazandığınız avantajın yanına da camp’lerdeki yaratıkları ve (eğer haritada varsa) bossları katıp lane ittirerek oyunu kazanıyorsunuz. Maçlar eğer bir takımın ezici üstünlüğü varsa 10 – 15 dk, birbirine eşdeğer gibiyse 16 – 21 dk, eğer iki taraf da eşit gibiyse ama dikkatsiz oynayıp maçı uzatıyorsa yarım saati geçebiliyor.
  • Metadan çıkan herolar için güzel rework çalışmaları yapıyorlar. Daha da önemlisi, Blizzard’ın oyunlarındaki heroları kullanıyorsunuz.

Eksileri

  • Blizzard, oyunu oynatmak için çok fazla şaklabanlık yaptığından ötürü oyuna saçma sapan bir oyuncu kitlesi geldi.
  • Report sistemi pek bir işe yaramıyor, yarıyorsa bile etkisini hissettirmiyor.
  • MMR hesabıyla ilgili bilinen çok bir bilgi yok, ama değiştiği zaman eşleşmelerde MMR değişimini net bir şekilde hissedebiliyorsunuz.
  • Bireysel güçlenme olmadığı için ne kadar iyi bir oyuncu olursanız olun, takım arkadaşlarınız kadar iyi olabiliyorsunuz. Yapılması gerekenleri tek başınıza yapamayacağınız için tepkisiz bir takımla oynarken level ve talent olarak geride kalabiliyorsunuz ve çoğunlukla aradaki farkı kapatmak imkansız oluyor.

Genel olarak oyunun diğer MOBA oyunlarıyla benzer sorunları var, ama özgün mekanikleri diğerlerine oranla daha oynanılır kılıyor. En azından benim gözümde.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir