Karakter Hazırlama Rehberi – 01

Shadowun 5th Edition için karakter hazırlıyoruz!

Herkese merhaba! Merak edenlerin araştırıp gördüğü üzere Shadowrun 5th Edition, karakter yaratımı açısından biraz uğraşlı bir sistemdir. Yeni başlayacağımız oyun için arkadaşlarıma destek olmaya çalışırken bir yandan da karakter yaratımı esnasında işleri hızlandıracak bir rehber oluşturmaya karar verdim. Eminim ki işinize yarayacaktır.

Uyarı

  • SR5E bilim-fantazya türünde, karmaşık mekaniklere sahip bir sistemdir; iyi İngilizce’niz yoksa, rol yapma oyunlarında kullanılan terimlere aşina değilseniz bulaşmamanızı tavsiye ederim.
  • Rehber “Türkçeleştirme” rehberi değildir, hobiyle ilgili insanların karakter hazırlarken kaybedeceği süreyi minimuma çekmek amaçlanmıştır. Anlatımda zaman zaman Türkçe veya İngilizce kelimeler kullanabilirim, eğer anlamadığınız ifadeler olursa CTRL+T tuşlarına basarak aratabilirsiniz.
  • Bütün mekanikleri uzun uzun, tek seferde anlatmayacağım. Elinizin altında hard cover veya PDF olarak kural kitabının bulunması gerekmektedir.

Karakter Hazırlamak

Shadowrun’da karakter hazırlamak için belli birtakım adımlar vardır. Bu adımları takip ederek runlara çıkabilecek bir karakter oluşturabilirsiniz.

  1. Karakterinize bir konsept belirleyin (s. 62)
  2. Bir metatype seçin (metatype = race = ırk) (s. 65)
  3. Magic veya Resonance kullanıp kullanmayacağınıza karar verin (s. 68)
  4. Positive veya Negative Quality satın alın (s. 71)
  5. Skill satın alın (s. 88)
  6. Paranızı harcayın (s. 94)
  7. Artan Karmalarınızı harcayın (s. 98)
  8. Son hesaplamalarınızı yapın (s. 100)

1. Konsept Seçimi

Face: Social becerileri ön planda
Birincil ve ikincil Attributeları Charisma + Willpower

Spellcaster: Adept, Aspected Magician, Mystic Adept, Magician (Magic User)
Charisma veya Intuition + Willpower

Decker: Teknoloji dahisi, hacker
Logic + Intuition + Willpower

Technomancer: Bu arkadaşları Matrix’te Neo’nun gelişim sürecindeki hali gibi düşünebilirsiniz, bir cihaz kullanmadan sanal gerçekliğe bağlanabiliyor (Resonance User)
Logic + Intuition + Willpower

Rigger: Her türlü teknolojik cihazı uzvu gibi kontrol edebilir (Vehicle, turret, cyberware vesaire)
Reaction

Street Samurai: 6. dünyanın combatantları
Body + Strength + Agility

2. Metatype Seçimi

Karakter yaratırken öncelikle yukarıdaki tablodan seçimler yapmak gerekiyor. Gördüğünüz üzere beş satır ve beş sütun bulunmakta.

Metatype: Irk (Special Attribute Points = Edge ve Magic veya Resonance’a dağıtılır)
Attributes: Karakterin fiziksel, zihinsel ve ruhani değerleri için dağıtılacak puan. Her ırkın hangi Attribute için kaç puanla başladığı ve puan limiti aşağıdaki tablodadır.
Magic Or Resonance: Seçilecek karakter özelliklerine büyü, skill vb. seçilir.
Skills: Skill’lere Tek Tek Dağıtılacak Puan / Skill Gruplarına Dağıtılacak Puan
Resources: Başlangıçta eşya almak için kullanılacak NUYEN

Her bir satırdaki değerden yalnızca bir tane seçilebilir. Mesela A satırından Metatype seçip aynı şekilde A satırından gelen 450k NUYEN’i seçemezsiniz.

Tabloda ırkların özelliklerini ve ırklara göre Attribute’ların kaçla başlayıp ne kadar limiti olduğunu görebilirsiniz. Karakter yaratımında yalnızca bir Attribute doğal limitine çıkarılabilir.

3. Magic veya Resonance

Magic attribute sadece Spellcaster konseptler tarafından, Resonance attribute ise Technomancer tarafından  kullanılır. Eğer bunlarla uğraşmayacaksanız, Magic or Resonance sütununu E satırından seçebilirsiniz.

Spell List: s. 283 – Complex Form: s. 252 – Adept Powers: s. 308

Magician Sorcery, Conjuring veya Enchantment skill gruplarından birini branş olarak seçmek zorundadır. Diğerlerini hiçbir zaman seçemez.

Adept bedava Power Point kazanırken Mystic Adept, Karma ile satın almak zorundadır.  Her Power Point 5 Karma değerindedir. Adept ve Mystic Adept de Magic Ratingleri kadar Power Point maksimumu edinebilir. Bu alışveriş, Artan Karmaları Harcama sırasında yapılmalıdır.

4. Qualities

Herkes bedava 25 Karma kazanır (s. 71)

Başlangıçta 25 Karma değerinde Positive Quality ve 25 Karma değerinde Negative Quality alınabilir. Karakterler yaratıldıktan sonra Positive Quality satın alınabilir. Negative Qualityler GM tarafından belli durumlar sonucunda verilir.

5. Skill Almak

Üç çeşit skill bulunmaktadır: Active – Knowledge – Language

Başlangıçta Skill Group’takileri tek tek arttıramazsınız ama artan Karma’ları harcarken arttırabilirsiniz.

Karakter yaratımında bir Skill’in ratingi en fazla 6 (Aptitude quality’siyle 7), karakter yaratımının sonrasında ise en fazla 12 (Aptitude quality’siyle 13) olabilir.

Bütün puanlar karakter yaratımında harcanmalıdır. Karakter yaratımının sonrasına saklanamaz.

Skill puanlarıyla Specialization alınabilir. Mesela Blades Skill’ini seçip Katana üzerine Specialization alabilirsiniz. Specialization zar havuzuna +2 zar eklenir. Skill gruplarına direkt olarak Specialization alamazsınız, ayrık olarak almanız gerekir.

Magic ve Resonance temelli skill’ler Restricted Skills olarak geçer. Technomancer veya Spellcaster değilseniz, yani alakalı Attribute’unuz yoksa o skill’leri seçemezsiniz.

Language ve Knowledge skill’leri için (Intuition + Logic) x 2 kadar ekstra puan kazanırsınız. Ekstra olarak, bir dil seçmeniz ve o dili Native Language olarak kullanmanız gerekmektedir.

6. Para Harcamak

Tablodaki sütundan gelen paradan en fazla 5k NUYEN arttırabilirsiniz. Gerisini bir şekilde harcamanız gerekir. Bu 5k NUYEN’in üzerine de başlangıç parasını eklemeniz gerekir.

NUYEN’ler Karma’ya dönüştürülemez ama Karma’yı NUYEN’e dönüştürebilirsiniz. 1 Karma’dan 10 Karma’ya kadarını, Karma başına 2k NUYEN olacak şekilde takas edebilirsiniz.

Gear satın alırken dikkat etmeniz gereken 3 kısıtlama var:

  1. Cyberware veya Bioware gibi augmentationlar alınca her Attribute en fazla +4 alabilir. Doğal Attribute yanına parantez içinde augmentli hali yazılır. Mesela Agility’niz 4 iken +2 verecek bir augmentation aldığınızda 4 (6) şeklinde ifade etmeniz gerekir.
  2. Maksimum Availability Rating 12 ve Device Rating 6 olacak şekilde item almanız gerekir.
  3. Tüm gearlar (Forbidden da olsa Restricted da olsa) GM tarafından onay almalıdır.

Cyberware & Bioware

Cyberware ve Bioware ırksal özellikleri değiştirebilir, ona dikkat etmeniz gerekir.

Cyberware ve Bioware, Essence tüketir ama Cyberware, Bioware’dan daha çok tüketir.

Düşen her Essence (küsürlü de olsa), birer birer Magic ve Resonance düşürür. Mesela başta 6 olan Essence 5.5’e düşse bile 1 Magic/Resonance düşürür.

Lifestyle ve Starting NUYEN

Lifestyle, aylık ödeme yaparak karşılanmalıdır. Starting NUYEN alışverişten sonra alınır, Starting NUYEN ile karakter yaratımı esnasında alışveriş yapılamaz.

7. Artan Karmaları Harcamak

Artan Karma’ları harcarken bu tabloyu kullanabilirsiniz. Karakter yaratımı esnasında en fazla 7 Karma saklayabilirsiniz.

Contacts

Charisma x 3 kadar bedava puan gelir.

Her contact için minimum 1 Connection, 1 Loyalty harcanmalıdır.

8. Son Hesaplamalar

Diğer bütün adımları tamamladığınız vakit karakter kağıdınızda eksik kalacak yerleri ve yaptığınız hesaplamaları buradan kontrol edebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın