Harita: Dragon Shire

Herkese merhaba. Heroes of the Storm ile ilgili ilk anlatım yazım bu olacak.

Dragon Shire, “capture” tarzındaki haritalar arasında sevdiklerimden biridir. Boss kontrolünü heroya verdiği için Garden of Terror da sevdiğim haritalardandır, çünkü bu sayede oyunu kazanma potansiyeliniz yükseliyor.

Takım Oluşturmak

Bu harita için benim takım kompozisyonu tavsiyem 2 Warrior – 2 Assassin – 1 Support şeklinde olacaktır. Karşı takımın alacağı picklere göre 2 Warrior yerine 1 Warrior ve 1 Specialist de yapılabilir.

Warrior Slot: Tavsiye ettiğim hero rotasyonu Anub’arak = Johanna = Stitches >> Artanis = Tyrael > Sonya = Dehaka = D.Va > Leoric = Diablo = ETC ? Rexxar

Specialist Slot: Tavsiye ettiğim hero rotasyonu Zagara = Sylvanas > Xul = Nazeebo = Sgt. Hammer > Abathur = Murky ? The Lost Vikings

Assassin Slot (Mage): Tavsiye ettiğim hero rotasyonu Kael’thas = Chromie >> Gul’dan > Jaina = Li Ming ? Medivh

Assassin Slot (Sustainer/Melee): Tavsiye ettiğim hero rotasyonu Varian = Malthael = Tychus > Zeratul = Valeera = Genji = Tracer > Valla = Raynor = Greymane > Cassia = Thrall = Zul’jin ? Nova

Support Slot (Healer): Tavsiye ettiğim hero rotasyonu Uther = Brightwing >> Malfurion = Stukov > Lucio = Lili = Lt. Morales > Rehgar

Support Slot (Shielder/Damager): Tavsiye ettiğim hero rotasyonu Tassadar = Kharazim > Malfurion (Full Damage Build) > Auriel

İşaretler:
>>: Büyük fark
>: Küçük fark
=: Eşit öncelikli
?: Bonus (Yüksek oynama becerisi gerekir)

Açıklama:

Johanna her zaman dayanıklı, düşmanla engage olabilen ve çoklu düşmana tek girip çıkabilen bir hero olduğu için öncelikli tavsiyemdir. Anub ve Stitches da son zamanlarda metaya girdiler ve öncelikli tercih olarak kendilerini kanıtladılar.

Mage herolarından Kael, aşırı yüksek burst damage çıkışı ile her haritada iş yapmaktadır. Daha önceleri Kael alternatifi olarak Gul’dan düşünüyordum ama kendi oynayış biçimime göre takım kompozisyonu ve savaş pozisyonu istediğim kıvamda olmadıkça geride kaldığımı gördüm. Karşı takımın güçlü bir mage seçmesine karşı sıkıntı çıkarabilecek ve yine çok iyi damage çıkışı olan Chromie ise benim için yeni bir Kael alternatifi.

DPS olarak frontline tutabilecek herolar mage heroların en büyük ihtiyacıdır. Onlar savaş alanında kalıp hasar vurmaya devam ederken veya düşman ile engage başlatırken mageler de cooldownların yenilenmesini bekleyebilir veya mana ihtiyaçlarını karşılayabilir. Bu durumda destek atabilecek, düşmanı kovalayabilecek ve sağlam hasar vurabilecek herhangi bir hero güzel iş yapar, ama metada Varian’ın rolü çok büyük.

Specialist herolar, eğer karşı takım güçlü bir kompozisyon oluşturduysa oyun başlarında bir avantaj olarak gözükse de ilerleyen vakitlerde güçsüz kalabiliyor. Specialistlerin çıkarabildiği hasara kesinlikle lafım yok, durdurulmazlarsa her haritada ölümcül denebilecek sıkıntılar oluşturuyorlar ama aynı zamanda da biraz kırılgan kalıyorlar. Azmodan hariç, ama o da yavaş olduğu için burst damage geldiği zaman işi bitiyor.

Stukov çok kilit bir hero olmasına rağmen bu haritadaki top healerım kesinlikle Uther. Uther aynı zamanda bütün “capture” haritalarında yanımda görmek isteyeceğim bir hero. En dayanıklı healer olması ve tutulacak noktayı kolay kolay bırakmayan tek healer olması, benim gözümde değerini oldukça yukarılarda tutuyor.

Bazı durumlarda düzenli heal atan herolar yerine shield veren, damage build giden herolar da seçilebiliyor. Böyle durumlarda Tassadar + Kharazim, Rehgar + Kharazim veya Tassadar + full supportive Medivh gibi kombolar oldukça iş görüyor.

NOT: Yukarıdaki listeler benim şahsi öncelik sıramdır, kararsız arkadaşlara tavsiye niteliğindedir. Hiç eklemediğim herolarla veya önceliği düşük herolarla iyi oynadığınızı düşünüyorsanız tereddüt etmeyin. Takım kompozisyonu ise çoğunlukta Hero League ve Team League oyunlarımda kazandığını gördüğüm kompozisyonlardır.

Strateji

Başlangıçta mid-lane üzerinden 5v5 combata girip düşman öldürmek veya kulelere mümkün olduğunca hasar vermek en iyi başlama şeklidir. Minionlar ortada buluştuğunda herkes kendi lane’ine dağılmalıdır, yoksa EXP kaybı olur. Çok fazla skill shot yapmadan, her an geri dönmeye hazır bir şekilde lane tutulmalıdır. Karşıyı dürtmek kimi zaman kill potansiyeli yaratır ama kill almak için kule altına kadar gitmek büyük bir hatadır.

Dakika 1:15 olduğunda shrinelar açılıyor, bu esnada ortada tek kişi kalsa yeterli. Tavsiye ettiğim rotasyon:

Shrinelardan biri >> Diğer Shrine’a yakın olan camp >> Diğer Shrine >> Dragon ile mid push >> Shrine çıkana kadar lane soak

Camplere dönmek gerçekten önemli. Alttaki Moon Shrine’ı aldığınızda fırsatınız varsa Shrine’ın altındaki bruiser campi de kapmaya çalışın.

Kritik Noktalar

Eğer iki Shrine’ı da kaptırdıysanız hero ağırlığına göre 2-3 bölünerek bir grubu ortaya, diğer grubu da Shrine’lardan en yakınına yollayın. Eğer Falstad, Brightwing, Dehaka gibi herolar takımınızdaysa bu işler biraz daha hızlı olabilir. Shrine ekibinin son alınan değil de ilk alınan Shrine’a gönderilmesini tavsiye ediyorum, çünkü büyük ihtimalle ikinciyi alan kısa süre çevrede aksiyon göremeyince lane ittirmeye ve kule yıkmaya çalışacaktır, dolayısıyla ilk ele geçirilmiş olan Shrine daha güvenli olur. Tabi bu noktada harita takibini de elden bırakmamak lazım.

Dragon karşı takıma geçtiğinde yapabileceğiniz en iyi şey onu nukelemektir. Hızlı bir şekilde yok ederseniz, “hehehe kule alacağız” diye gelen takım arkadaşları da gerisingeri kaçacaktır. Aksi takdirde team fight çıkar ve büyük ihtimalle TF çıkana kadar harcanmış skill’lerin cooldownları dolmuş olur. Dragon indikten hemen sonra camp avına çıkılmalıdır çünkü Dragon kötü kullanılmış bile olsa bir herodan daha çok hasar vererek etkili hasar oluşturmuş, belki de kule yıkmıştır.

Dragon sizin takımınızdaysa şöyle bir dağılım yapabilirsiniz: Bot lane’e bir lane pusher (Sylvanas, Zagara gibi bir Spec veya Valla, Varian, Raynor gibi bir Assa) gönderir, diğer 4 kişi ile de mid lane’i ittirebildiğiniz kadar ittirirsiniz. Dragon içinde healer dışında biri durursa daha etkili olur. Lane ittirirken team fight çıkacaktır ve heal her zaman bir ihtiyaçtır. Burada yine ufak bir tavsiye: CC atan en az bir skillinizi saklamanızı tavsiye ediyorum. Dragon kontrolünü sağlayan hero çıktığı zaman kaçışı konusunda yardıma ihtiyacı olabilir. Eğer baskınsanız zaten yardırın gitsin!

Bu haritanın kazanma kondisyonu iki lane’i iyi ittirmek ve 15 leveldan sonraki Dragon’u karşı takıma kaptırmamak üzerinedir. Campleri kesinlikle atlamamak gerekiyor. Bazen bot push yerine top push görebilirsiniz ama bot lane’de 3 tane camp ile hızlı gidebilirsiniz.

NOT: Bunlar aklınızda kesinlikle bulunması gereken ve maç esnasında dikkat etmeniz gereken şeylerdir. Direkt olarak uygulamaya çalıştığınızda beklenmedik durumlarla karşılaşabilirsiniz. Harita, objective ve camp takibini iyi yapmanız gerekiyor.

Bir Cevap Yazın