Irklar #09: Deep Gnome (Elemental Evil)

Tekrar merhaba! Bir önceki Aarakocra yazımın üzerinden çok geçmeden, sıcağı sıcağına bir yazı daha patlatayım dedim ve Deep Gnome ile karşınızdayım!

Bu yazıyı okumaya başlamadan önce, eğer hala okumadıysanız, Gnome ve Alt Irkları isimli yazımı okumanız gerekmektedir. Neticede Deep Gnome da bir Gnome alt ırkıdır ve sonradan oyuna getirilen bir seçenektir.

Bildiğiniz üzere Forest Gnome ve Rock Gnome’lar yeryüzünde yaşarlar ve diğer ırklarla karma bir yaşamı benimsemişlerdir. Bu durum Deep Gnomelarda biraz değişiyor. Svirfneblin olarak da adlandırılan bu alt ırk, yeraltının derinliklerinde yaşarlar ve yabancılara karşı her daim şüpheci ve temkinli bir yaklaşım sergilerler. Tabi yeryüzündeki kuzenleri gibi iyimser, nazik ve sadık da olabilirler.

svirfneblinSvirfneblinler etten değil de taştan oluşmuş gibi görünürler. Kalın derileri gri, kahverengi, boz; daha doğrusu habitatındaki taşın kayanın rengindedir, bu da onlara güzel bir kamuflaj imkanı sağlar. Kaslı veya şişman olabilirler, neticede yapılı bir görünüme sahiplerdir. Erkekleri dazlaktır ama sakal bıyık uzatabilir. Dişilerse gür ve uzun saçlara sahip olabilirler ama bir kısmı işlerini zorlaştırmasın diye saçlarını kısa kesmeyi de tercih ederler. Karanlıkta çok iyi görürler. Darkvisionları birçok ırkın sahip olamadığı güçtedir. Bünyelerinin sağlam olması da büyüsel etkilere karşı dayanıklı olmalarını sağlamaktadır.

İyi birer zanaatkar olan Svirfneblinler değerli taşları da çok severler. Derin dehlizlerde, karanlık madenlerde her türden mücevher arayışına girerler. Taş kesimi ve madencilikte de başarılıdırlar ve yakut onlar için en değerli taştır.

Svirfneblinlere Deep Gnome denmesinin sebebi, yeryüzünün oldukça derinlerinde yaşıyor olmaları ve hiç yeryüzüne çıkmamalarıdır. Tabi doğal olarak hiç gün ışığı da görmediklerini hesaba katarsak derilerinin neden öyle göründüğünü anlamak daha kolay olur. Bu arkadaşlar sürekli sağı solu kazarlar. Derin ve labirentimsi tüneller açmak, bu tünelleri ilüzyonlar ve herkesin kolay kolay idrak edemeyeceği gizlilikte sentineller döşeyerek süslemek gibi uğraşları vardır. Bu tünellerden bazıları taşların içine kazarak oluşturdukları büyük şehirlere veya kasabamsı topluluklara açılır. Bu yerleri bulmak oldukça zordur ve şans eseri bulmuş olsanız bile güvenlerini kazanıp sağ salim şehre adım atabilme ihtimaliniz bir hayli düşüktür.

0 comments on “Irklar #09: Deep Gnome (Elemental Evil)Add yours →

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir