Irklar #14: Kenku (Volo’s Guide to Monsters)

Herkese merhaba! Bu yazıda size Kenku ırkını tanıtacağım.

D&D 5th Edition için Volo’s Guide to Monsters kitabıyla seçilebilir hale gelen Kenku ırkı, pek çok ırka göre oldukça değişik ve nadir niteliklere sahiptir. Atalarının, zamanında işledikleri büyük bir suçun cezasını belki de yüzyıllardır çekmektedirler.

Kara Lanet

Kenkular zamanında başka bir düzlemdeki güçlü bir lordun hizmetkarlarıydı. Kimisi onların Grazz’t’ın hizmetkarları olduğunu düşünürken bazıları ise Aaqa’nın Rüzgar Dükleri için çalışan gözcüler ve kaşifler olduğunu düşünmüştür. Doğrusu ne olursa olsun, Kenkuların lanetli kaderinin çizildiği yol bellidir: Efendilerinin hazinelerinden çok önemli bir şeyi çalarlar ve Materyal düzleme kaçarlar. Efendileri olan yüce varlık, bu ihaneti fark etmiş ve çok sinirlenmiştir.

Efendinin öfkesi, Kenkulara üç lanet olarak yansımıştır. Birinci lanet, kanatlarını sonsuza kadar kaybetmelerine sebebiyet vermiştir ve bu yüzden yere bağlı bir hayat sürmek zorunda kalmışlardır. İkinci lanet, başka sıkıntılara sebep olamasınlar diye, yaratıcılıklarını ruhlarından söküp almıştır. Üçüncü lanet, sırları dillendiremesinler diye seslerini almıştır. Bu üç lanetin verdiği tatminlikle Efendi, onları Materyal düzlemdeki hayatlarına terk etmiştir.

Yeniden Uçma Hayali

Kenkular, her şeyden öte, tekrar uçabilmenin hayalini kurarak yaşarlar. Yaratıcılıkları ellerinden alındığı için tamir, inşaa, mühandislik gibi işlerle uğraşamayacaklarından ötürü yüksek yapılarda, çatılarda zaman geçirmeyi, gökyüzünü izlemeyi severler; hatta göklere kadar uzanan harabeler ve büyük yapılar ararlar. Büyü yapabilmeyi öğrenen Kenkular, kendilerini havada uçurabilecek büyüler üzerine çalışırlar. Söylentilere göre, içlerindeki büyük tutkuyu arttırdığı için, uçmayı sağlayan her türlü büyülü eşyanın peşine düşebilirler.

Hafif olmalarından ötürü eski veya hassas yapılarda, denge gerektiren yerlerde diğer ırklardan daha rahat dolaşabilirler. Bu sebeple çoğunlukla hırsız loncaları tarafından gözcü ve haberci olarak kullanılırlar. Kimsenin çıkamadığı yükseklere rahatça çıkarak şehirde etrafı kolaçan edebilirler.

Umutsuz Arakçılar

Yaratıcılıkları alındığından ötürü yapabilecekleri en iyi şey, güçlü bir efendinin yanında hizmet vermektir. Sürü lideri rahatı sağlayıp anlaşmazlıkları neticelendirebilir, ama yine de uzun vadede kullanışlı bir plan üretilemez.

Kendi sesleriyle konuşamamalarına rağmen, ses taklidi yapmakta oldukça üstün bir yeteneğe sahiplerdir. Biraz uğraşla bir buçukluğun sesini de, tepe kenarındaki tıkırdayan kayaların sesini de aynı ustalıkla taklit edebilirler; ama kendileri ses üretemezler ve yalnızca duydukları sesleri kullanabilirler. Birçok Kenku, düşüncelerini ifade edebilmek için çok duyulan sözleri ve ses efektlerini kullanırlar.

Kenkular, yeni şeyler üretme yetisine sahip olamadıkları için zaten üretilmiş şeylerin zanaatini büyük bir ustalıkla gerçekleştirebilirler. Kitapları kopyalarlar, eşyaların benzerlerini yaparlar ve ihtiyaç durumunda kısa sürede çok sayıda kopya hazırlayabilirler. Çok az Kenku bu tür bir işi tatmin edici bulur, çünkü uçuş hayalinin peşinden gitmeyi bu tür rutin ve sıkıcı bir yaşama tercih ederler.

İdeal Hizmetkarlar

Kenkular sürü halinde toplanırlar. Sürünün başındaki kişiye Efendi denir. Efendi, sürünün en yaşlı ve en tecrübeli kişisidir.

Kenkular yeni şeyler üretemezler, ama mevcut olanı detaylıca öğrenir ve ezberlerler. Hırslı Kenkular casusluk yapabilir ve diğer ırklar tarafından hazırlanmış zekice planları algılayabilir ve taklit edebilirler. Efendi kendince yeni şeyler üretemez, ama büyük bir planı birçok küçük plana

ayırabilir ve böylece plan saklama becerisi düşük olan Kenkular birlikte çalışarak büyük işler başarabilirler. Bu tür sebeplerden ötürü Hırsız Loncası tarzı organizasyonlarda Kenkuların yer edinmesi kolaydır. Rahatça bilgi çalabilirler, hırsızlık fırsatlarını kolayca gözlemleyebilirler ve kuş ötüşü gibi basit, tiz ve fark edilmeyecek bir şekilde haber uçurabilirler. Duydukları sesleri birebir aktarabilmeleri ise cabası.

Bir Kenku Olmak

Kenku karakter, rolünü gerçekleştirmesi en zor karakterlerden olabilir, çünkü ses taklidi olayı biraz karışık gibi duruyor. Şahsen Kenku oynarken karşımdakinin konuşma şeklini taklit etmeye çalışarak roleplay yapmayı tercih ediyorum ve elimden geldiğince de bunu gerçekleştirmeye çalışıyorum. İşin en ağır kısmı burası, eğer burayı hallederseniz gerisi rahat gelecektir. Oldu da roleplay işini kotaramadınız (bazı kişilere gerçekten zor gelebilir), öyleyse karakterin taklidini kafanızda canlandırıp tasvir yoluyla anlatabilirsiniz. Mesela masada ötmeye çalışmak yerine “karga sesi gibi sesler çıkarıyorum” diyerek tasvirinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Kenkular yaratıcılıktan yoksundur, ki yazıyı okuduysanız elli milyar kere vurgulandığı için bıkmış olabilirsiniz, ama bu becerikli değiller veya aptallar demek değildir. Fikir üretmekte başarısız olabilir ama üretilen fikrin kusurlarını bulmakta becerikli olabilirler. Bu sebeple tartışmalara üretici olarak değil, düzenleyici olarak katılmanız daha doğru olacaktır.

En olası maceraya çıkma sebebiniz bağlı olduğunuz sürünün bir kaza geçirmesi sonucu sağ kalanlardan biri olarak tekrar uçabilme hayalinin peşinden koşmak olabilir. Biraz klişe gibi dursa da Kenku gibi rutin bir hayat sürmek zorunda kalan bir ırk için doğal bir durumdur. Tabi daha yaratıcı bir hikaye oluşturmanız karakterinizin hikayesini daha zengin gösterecektir.

Ara sıra GAAK’layın, eğlenceli oluyor.

 

 

Bir Cevap Yazın