Irklar #12: Aasimar ve Alt Irkları (Volo’s Guide to Monsters)

Herkese merhaba! Seriye Aasimar ırkıyla devam ediyorum!

Bir önceki yazımda hem Elemental Evil Player’s Companion hem de Volo’s Guide to Monsters kitaplarında ortak olan Goliath ırkını anlatarak EEPC seçeneklerini bitirdim. Aasimar’la birlikte Volo’dan devam etmekteyiz.

Celestial Şampiyonlar

Aasimar ırkı, tanrılar tarafından dünyayı gözetmek ve kötülükle savaşmak için gönderilmiştir. Genç yaşlarda rüyalar aracılığıyla efendilerinin sağladığı birtakım görüleri görürler, nihai ve kutsal görevlerini yerine getirmek için ellerinden geleni yaparlar. Genellikle Deva gibi haberci bir melek onlara yol gösterir ve akıl verir, onları beklenen kaderlerine hazırlar.

Düşük Profil

Aasimarlar zamanlarının büyük bir kısmını dolaşarak geçirirler. Varlıklarını tehlikeye atmamak için kimliklerini belli etmemeye çalışırlar. Genellikle kukuletası, kapşonu olan, kapalı giysiler giymeyi tercih ederler. Tarikatçılar, iblisler ve iyiliğin diğer düşmanları tarafından yakalanmaları, kaderlerindeki nihai amacı gerçekleştirmelerine engel olmamalıdır. En önemlisi de, düşman tarafından tespit edilecekleri vakit çıkacak olan savaşta masumların zarar görmemesidir.

Ruhani Çelişkiler

Bu arkadaşların ruhani yapısı her ne kadar iyilikten ve güzellikten yana olsa da en nihayetinde hepsi birer ölümlüdür ve özgür iradeye sahiptir. Birçoğu kendilerini bekleyen kaderi kabullenir ama bazıları farklı niyet ve amaçların peşinden gidebilirler.

Bunlar da Hep Aasimar

Aasimar ırkı kendi içinde üç alt ırka ayrılır. Her birinin farklı bir niyeti, amacı ve kaderi vardır.

Protector Aasimar, iyiliğe hizmet etmeye hazırdır ama önceliğini zayıfları korumaya vermiştir. Diğer alt ırklara göre biraz daha bilgedirler. Yollarında güçlendikleri vakit ruhani kanatları belirir ve tanrısal kudreti çevrelerine yayarlar.

Scourge Aasimar, kötülüğü yok etmek için büyük bir arzuyla yanıp tutuşur. Diğer alt ırklara göre biraz daha dayanıklıdırlar ve içlerinde bulunan tanrısal kudreti düşmanlarının üzerine salmaya niyetlidirler.

Fallen Aasimar, genç yaşta karanlık güçlerin etkileştiği ve kötü yola çektiği aasimardır. Bu arkadaşlar yollarından saparak kendilerine bambaşka ve genellikle kötücül amaçlar edinirler. Bu karanlık güç, kendilerine fiziksel güç sağlamaktadır.Güçlendikleri zaman sırtlarından iskeletsi yapıda belli belirsiz bir çift kanat belirir ve çevrelerindeki varlıklara korku saçarlar.

İyilik Timsali, Örnek Öğrenci

Bir Aasimar karakter oynamak, aslında sınıf olarak paladin oynamak kadar zorlu ve yorucudur. Belli bir yönelim ve davranış biçimi gerektiren ırklara denk gelmek oldukça zordur ve aasimar da bunlardan biridir. Protector için mevzulara defansif yaklaşan, biraz daha uzlaşmacı bir metot uygulamaya çalışan bir şekilde rol yapabilirsiniz. Scourge da iyiliğin yolundadır ama düşmanını yok etmek, daha önemli bir etkendir.

Aslında iki alt ırk için de iyimser yaklaşımlarda bulunan karakterleri oynamak mümkündür. Fallen için işler biraz değişiyor tabi. Geri dönüşü olmayan bir yola giriyorlar çünkü. Kendi istekleriyle mi yoksa istem dışı mı olduğu konusu oyuncuya bağlı olmakla birlikte çok güzel başlangıç hikayelerine vesile olabilir.

 

 

 

 

 

 

0 comments on “Irklar #12: Aasimar ve Alt Irkları (Volo’s Guide to Monsters)Add yours →

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir